3 години изпитателен срок за младите водачи, докато вземат истинска книжка, предлагат от автомобилния бранш.
Идеята е след полагане на успешен шофьорски изпит на младите шофьори да се издава временно удостоверение за управление на МПС.
Ако те в рамките на 3 години не извършат пътно произшествие и определени нарушения на закона за движение по пътищата, да им се издава редовно свидетелство.
Ако допуснат обаче произшествие или изгубят точки от талона си, ще трябва да преминат курса на обучение отново.
Идеята е след полагане на успешен шофьорски изпит на младите шофьори да се издава временно удостоверение за управление на МПС.
Ако те в рамките на 3 години не извършат пътно произшествие и определени нарушения на закона за движение по пътищата, да им се издава редовно свидетелство.
Ако допуснат обаче произшествие или изгубят точки от талона си, ще трябва да преминат курса на обучение отново.
Предлага се още да не се допуска кандидат-водачи за повишаване квалификация (кат. С, Д, ДЕ), ако не са минали най-малко 12 месеца от регистрирано последно нарушение.
От бранша смятат, че трябва да се засили сериозно и контролът по отношение на изискванията за образование на кандидатите за водачи. Имало много случаи на представяне на фалшиви дипломи за образование особено сред ромите.
От бранша смятат, че трябва да се засили сериозно и контролът по отношение на изискванията за образование на кандидатите за водачи. Имало много случаи на представяне на фалшиви дипломи за образование особено сред ромите.
Също така се предлага да се завишат часовете за обучение и квалификация на бъдещите шофьори.
Друга от мерките за по-висока безопасност на пътя е предложението да се забрани монтирането и да се премахнат вече монтираните билбордове.
Друга от мерките за по-висока безопасност на пътя е предложението да се забрани монтирането и да се премахнат вече монтираните билбордове.
Мотивът е, че тези, които са в непосредствена близост до пътя, създават предпоставки за произшествия с жертви.
Много от рекламните съоръжения разсейвали водачите с предизвикателни снимки на разголени тела.
Само между Пазарджик и Пловдив в обхвата на АМ "Тракия" имало 1092 билборда.
По данни на МВР за миналата година 11 души са загинали след сблъсък с крайпътно съоръжение.
Билбордовете са поставени върху стълбове, в които и танк да се удари, няма да остане здрав, смятат от бранша.
Сред останалите искания са да се въведе реално задължителна проверка на здравословното състояние на професионалните водачи преди тръгване на път.
Предложенията са изготвени, след като със заповед на транспортния министър е била определена работна група, която да представи конкретни мерки за намаляване на предпоставките за катастрофи.
Много от рекламните съоръжения разсейвали водачите с предизвикателни снимки на разголени тела.
Само между Пазарджик и Пловдив в обхвата на АМ "Тракия" имало 1092 билборда.
По данни на МВР за миналата година 11 души са загинали след сблъсък с крайпътно съоръжение.
Билбордовете са поставени върху стълбове, в които и танк да се удари, няма да остане здрав, смятат от бранша.
Сред останалите искания са да се въведе реално задължителна проверка на здравословното състояние на професионалните водачи преди тръгване на път.
Предложенията са изготвени, след като със заповед на транспортния министър е била определена работна група, която да представи конкретни мерки за намаляване на предпоставките за катастрофи.
Източник dnes.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар