четвъртък, 24 ноември 2011 г.

110 влака замръзнаха по гарите на България




Към 10.30 часа от 123 влака в цялата страна, които по разписание е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 110, съобщиха от стачния комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа".



В 8 часа днес започна безсрочната ефективна стачка на работниците и служителите от българските железници. Нито един влак не е тръгнал от Централната гара в София от началото на стачката. От 78 влака, които са били в движение преди 8.00 ч., са спрели 74.

Във Варна шест превозни бригади са били подменени с резервни. Началници на гарите са поели функциите на ръководители движение, пише в съобщението.

Синдикатите алармираха, че се нарушават нормативните актове на БДЖ, както и правилата за безопасност на движение.

Например влакът "Чайка експрес" от Бургас за София се движи от началника на влака, въпреки че бригадата кондуктори са обявили, че стачкуват.

В драстично противоречие с правилата за безопасност на движението директорът на НК "Железопътна инфраструктура" е разпоредил в Горна Оряховица стачкуващият ел. диспечер да бъде заменен с друг служител без необходимата квалификация и правомощия по организация на движението.

Стачкуващият служител остро се е възпротивил, че тези действия застрашават живота и сигурността на пътниците, което принудило директора да отмени своята заповед. В Плевен стачкуващи служители също са заменени с други. Те добавят, че същият натиск и закононарушения са приложени и в Пловдив.

На гара Костенец началник влака на експреса Пловдив-Враца е заявил, че стачкува, но машинистът е потеглил, въпреки че не му е подаден сигнал "готово".

Синдикатите съобщиха още, че в цялата страна са изпратени заплашителни писма с обратни разписки до членове на стачните комитети, в които се твърди, че стачката е "незаконна" и има заплахи за дисциплинарно уволнение.

Източник dnes.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар