Доказателство за рязкото влошаване на качеството на българското образование са резултатите от авторитетното международно изследване на уменията за четене на 10-годишните PIRLS 2011. От 2006 г. до сега българчетата падат с цели 12 места - от 10-о на 22-ро място (от 49 държави и региона), и вече не са част от световния елит по четивна грамотност.
Макар и да е далеч от най-слабите, България отстъпва сериозно и по дял на учениците, които са постигнали най-високи резултати. Вчера българското Министерство на образованието не коментира изследването - на сайта на МОМН не се появи никаква информация.
"Децата ни рязко изпростяват", констатира "Труд". Българчетата стават все по-неграмотни - както сочат данните от последното международно проучване.
То се проведе м.г. в 48 държави, а у нас на тестовете се явиха 5261 малчугани.
Страната ни обаче е доста над средното ниво - на 22-ра позиция. Но тъй като има държави с еднакъв брой точки, реално сме на 16-а.
Една от причините е, че за много от децата майчиният език е различен от българския и те не се справят. Знам, че 15-годишните едва кретат на дъното на грамотните, а на националните изпити винаги има дъжд от двойки. Според зам.-министъра на образованиеето Милена Дамянова учителите не преподават ефективно.
"Тенденцията за спад в постиженията и на четвъртокласниците се доказва и в нашите анализи, които започнахме да правим още преди 2 г. В резултат на констатациите предприехме редица мерки като задължителната детска градина за 5-годишните, целодневната организация, осъвременяването на учебните програми, а след тях и на учебниците, за което МОМН беше критикувано не веднъж, но за съжаление те ще дадат своя резултат едва на следващото изследване през 2016 г. Все пак обаче се радвам, че България изпреварва дори държави като Франция и Австрия", коментира тя.
Източник dnes.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар