За април у нас сделките са се повишили с 35.8% до 1637 бройки, а за четиримесечието покупките са скочили с 26.2 на сто до 5750. И за двата периода България заема четвърто място по ръст сред страните от ЕС след прибалтийските републики Латвия, Литва и Естония, в който търсенето се удвоява.
Изгодни оферти и износ за ЕС раздвижиха пазара у нас
За повишеното търсене на нови коли у нас има няколко обяснение. От една страна, през първите месеци на миналата година сделките бяха рекордно малко. От други има изгодни оферти и по-лесен достъп до кредитиране.
Чуват се и гласове обаче, че реално в страната са останали една част от продадените нови леки коли, а не малко са били изнесени. Работата е там, че заради ниските цени на автомобилите у нас, за търговците от редица европейски страни е изгодно да ги купят от тук, да направят транспортни разходи, да си сложат печалба и пак да ги пуснат по-евтини, отколкото са при тях.
Това разминаване става ясно при сравнение между отчетените продажби от дилърите и регистрациите на нови коли в КАТ. Тази справка е платена и струва няколко хиляди лева, но според компании, които са си я купили, за миналата година се губят около 3000 автомобила, при общо продадени 18 820 леки и лекотоварни модели.
Като се калкулират тези миграции, реалният ръст в продажбите е между 5 и 8%, смятат хора от бранша.
Ситуацията в Европа
Като цяло за еврозоната покупките падат с 4.1% за април (до 1 089 118) и с 2.7 на сто за четиримесечието (4 674 457 продажби). От големите пазари единствено Германия отбелязва ръст в търсенето, като за април той е 2.6%.
В Испания спадът през четвъртия месец на годината е най-сериозен (-23.3%), следват Франция (-11.1%), Великобритания (-7.4%) и Италия (-2.2%). През април Германия остава най-големият пазар за нови коли в Европа, като там са купените 266 251 леки автомобила, втората позиция е за Франция (169 757), следват Италия (157 309), Великобритания (137 746) и Испания (71 808).
Докато през април на повечето европейски пазари се забелязва спад в покупките, то за четиримесечието в две трети от страните все още има ръст. От големите пазари най-добре и за този период се представя Германия с 10.7% повече сделки.
Франция също отбелязва ръст (4%) докато в Испания, Италия и Великобритания търсенето на нови коли намалява и за четиримесечието.
Източник dnevnik.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар