четвъртък, 26 май 2011 г.

Платформата на М-Тел е в клинична смърт, обявиха потребители




Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги и Асоциация „Активни потребители"готвят бдение по повод клиентската платформа на М-Тел, за която двете организации твърдят, че е изпаднала в клинична смърт.
Това обявиха председателите на двете асоциации Янаки Ганчев и Богомил Николов по време на пресконференция в БТА.
Те съобщиха, че в 18:30 ч. утре ще се състои бдение пред австрийското посолство в София и на него са поканени всички хора, ощетени от мобилния оператор. Двете организации готвят и петиция, която утре ще бъде изпратена до австрийския канцлер, премиерът Бойко Борисов и главния прокурор Борис Велчев.
„Потребителите се отказват. Това е страшно и необяснимо за нас", коментира Ганчев. Той посочи, че стотици хиляди клиенти на М-тел мигрират и стават абонати на други мобилни оператори. „Цялото натоварване за това да се компенсират загубите пада върху останалите потребители, които все още не са се отказали от М-тел", уверен е още Янаки Ганчев.
Богомил Николов заяви категорично, че М-тел трябва да измислят начин да компенсират клиентите си. Той предложи това да стане като се подарят определен брой безплатни минути. „Това ще струва много по-малко на компанията, отколкото загубите от напусналите клиенти", заяви Николов. Според представителите на двете асоциации М-тел върви категорично към фалит. „Това ще бъде голям срив - умишлено или неумишлено", коментира Янаки Ганчев.
По думите му, билингът не работи и безплатните разговори с групите за приятели и семейство се таксуват като нормални разговори според тарифния план. „Когато от М-тел видят една сметка от 1200 лв. например им светва нещо и започват да правят корекции и преизчисления на ръка. Кашата е пълна", отправи упреци Ганчев. „Подобно нещо не може да се случи в никоя друга европейска държава", коментира Янаки Ганчев и допълни, че двете организации са единствените, които са изобличили М-Тел и са „показали царя гол".
„Ние с поведението си като нация се приемаме като бананова република", коментира още Ганчев. По думите му, 10 месеца М-тел работи с грешка в системата, която не е в ущърб на мобилния оператор, а на стотици хиляди потребители. Сметки от порядъка на 50-60 лв. вече са в размер на 500 до 1000 лв. „Къде е държавата и какво прави тя, за да защити потребителите?", запита Янаки Ганчев.
Той посочи, че до обществеността вече е достигнало едновътрешно писмо от М-тел, в което се казва, че сметките не трябва да бъдат изпращани на клиентите, защото са неверни и подлежат на преразглеждане. „До този момент няма индикации, че „временният" проблем в системата на мобилния оператор може да бъде решен", коментира още Ганчев.
Той твърди още, че от М-тел не могат да управляват софтуера си, което означава непълна функционалност на системата за работа с клиенти. По думите му, това дава основание държавата да предприеме конкретни действия, за да бъде спряно „това безобразие". „Тази ситуация няма да свърши с добро", прогнозира още председателят на Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги.
Той обяви, че пълното медийно затъмнение също не допринася за по-доброто развитие на нещата. „Неадекватна е медийната политика на мобилния оператор", категорично твърди Янаки Ганчев. Той посочи, че общественото недоволство не може да се тушира с награждаване на журналисти, като изтъкна, че от М-тел са отделили 500 хил. лв., за да потушат общественото недоволство. „Парите от моите и вашите сметки са отишли за антикризисен PR", разярено коментира още Ганчев.
Някакъв троянски кон се разхожда из софтуера на М-тел", посочи той и допълни, че има информация, че 350 млн. евро са присвоени от управата на М-тел. Янаки Ганчев уточни, че двама от тримата уличени вече не са част от екипа на мобилния оператор.
Представителите на двете асоциации подчертаха, че проблемите на М-тел засягат интересите на милиони потребители и са заплаха за националната сигурност. Според Ганчев има опасност от изтичане на лични данни и алармира за възможно подслушване и проследяване на разговори и съобщения.
Прокуратурата и МВР трябва да разследват тези проблеми, убедени са от двете асоциации. Те предупредиха, че почти всички лица на правителствени и държавни постове използват услугите на този мобилен оператор.

Източник news.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар