Така те отговарят на реформите обявени в петък вечерта от ръководството на дружеството, които включват уволнението на близо 2500 души, спирането на 150 влака по губещи линии и поскъпване на билетите.
„Не е необходимо да има предупредителна процедура и консултации. От месец март сме в стачна готовност“, обясни пред “Труд” Петър Бунев, шеф на жп синдиката към КНСБ.
Профсъюзите ще се възползват от решение на арбитража между тях и работодателя през март, когато бе проведена предупредителна стачка и движението на пътническите влакове спря за час. Тогава те получиха разрешение за ефективна стачка в активната част на деня.
Тогава бе подписано споразумените с ръководството намалението на персонала да не надвишава 2800 души за години. В бройката обаче бяха включени доброволно напускащите и пенсиониращите се, а синдикатите получиха и обещание да няма масови съкращения.
„Просто ще продължим старата стачка заради едностранно нарушаване на договореностите помежду ни от страна на държавата“, каза още Бунев.
Единственото нормативно изискване, което трябва да изпълнят железничарите преди да започнат ефективната си стачка, е да уведомят ръководството на БДЖ 7 дни преди спирането на влаковете.
Това означава, че блокирането на жп трафика може да започне най-рано от 14 ноември.
„От два месеца ни говорят, че съкращения няма да има. Залъгваха ни, докато минат президентските и местните избори“, коментира още Бунев.
По думите му предложените обезщетения от 6 работни заплати за служителите, които се съгласят да напуснат по чл. 331 от Кодекса на труда, е изненадало синдикатите.
„Интересно е откъде ще извадят 10 млн. лв. за обезщетения, след като ни обясняваха, че няма пукната стотинка“, коментира той.
Източник dnes.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар