Така на практика максимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по родните аутобани ще се вдигне с 10 км/ч от досегашните 130.
"Нека да си кажем истината - кой кара на магистралата със 120 км? Просто новите автомобили не могат да отидат до пета-шеста скорост и стоят катаджии и ги глобяват", коментира преди повече от месец премиерът Бойко Борисов.
Тогава той се похвали, че е убедил вътрешния министър скоростта да се вдигне от 130 на 140 км/час.
Явно доволен от одобрените му предложения и от бързото си предвижване от София до Пазарджик, премиерът спомена днес при идването си на изнесеното в града правителствено заседание, че магистралата е "излизана до асфалт за ужас на опозицията".
Така както премиерът мина скоростно покрай журналистите, така бързо ще можем да караме и по скоростните пътища на България.
Тук предложението на кабинета е за 120 километра в час.
Правителството даде днес и определение на термина що е това "скоростен път".
Той трябва да отговаря на няколко критерия, за да се кара по него със скорост, близка до максималната на аутобаните:
- пътят трябва да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии е необходимо да е само на различни нива - чрез надлез или подлез;
- вливането и отливането на движението трябва да се осъществява само от пътни възли на различни нива.
Друго условие, за да е един път скоростен, е връзките към населено място да са чрез локално платно, отделено от трасето с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 метра.
Пътищата, по които ще се кара със 120 километра в час, е необходимо да имат още предпазна телена ограда, площадки за принудително спиране и места за отдих.
Министрите приеха и пълна забрана за поставянето на билбордове на магистралите и скоростните пътища.
За шосетата от първи, втори и трети клас рекламните съоръжения трябва да са на разстояние не по-малко от 8 метра от пътя.
Днешните предложения обаче ще станат факт, ако преминат успешно през гласуване на пленарната зала на Народното събрание.
Източник dnes.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар