четвъртък, 13 септември 2012 г.

Животът ми свърши. Болно ми е за тази държава!




Иконописецът Йордан Опиц беше осъден на 5 години затвор от Върховния касационен съд, след като през 2007 г. стреля по крадец, опитал се да избяга
Иконописецът Йордан Опиц беше осъден на 5 години затвор от Върховния касационен съд, след като през 2007 г. стреля по крадец, опитал се да избяга. По-късно 26-годишният наркозависим мъж умира.


Опиц трябва да плати 300 000 лева кръвнина.

Блокът на Опиц е обиран многократно. Кооперацията е като магнит за взломаджиите, които са се пробвали 40 пъти. До момента нито един от тях не е заловен. При поредния опит Опиц и други съседи залавят крадци и ги затварят в помещение.

Единият от тях прави опит да избяга. Опиц стреля по него, след като вижда, че в ръката си държи някакъв предмет. Оказва се, че това е отвертка. "Не виждам с дясното око. Той като спринтьор на старта тръгна към мен, тогава извадих пищова, заредих и гръмнах, но не съм се мерил", обясни Опиц.

"Пистолета го взех за респект, защото 2 месеца преди това едни мургави братя в 23.30 часа пробваха да откраднат електромерите на блока", допълни той.

Художникът смята, че смъртта на крадеца не е настъпила вследствие на неговия изстрел. Най-късно другата седмица Опиц трябва да влезе в затвора.

„Да отнемеш човешки живот е най-тежкото престъпление в целия свят. Най-лошото е, че на мен ми приписаха тази история,” разказа пред bTV иконописецът.

"Животът ми свърши. Болно ми е за тази държава. Не знам дали ще изкарам и 2 месеца зад решетките, защото нервите ми вече са извън предела", допълва той.

По думите на художника това, което става в нашата страна, не е просто престъпност, а масово явление.
Пистолетът, с който Опиц стреля по крадеца, бил газов. „Ако исках да го убия - в чекмеджето имам три ловни карабини”, казва той.

Убитият Мариан Янчев е задържан 92 пъти от МВР, обществено порицан и с две условни присъди.

На Опиц не му остава друго, освен да даде горчив съвет на всички хора, които могат да се окажат лице в лице с крадец в домовете си. „Отваряйте вратите, хора, да взимат каквото искат. И кафе им направете, почерпете ги нещо, ако забравят нещо по-ценно, ги върнете“, казва той.

Източник dnes.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар